keskiviikko 30. marraskuuta 2016

Joulukalenterit

Huomenna se vihdoin alkaa; saa avata kalenterista ensimmäisen luukun! Mulla on ihan sellainen perinteinen Partiolaisten joulukalenteri tänäkin vuonna. Olen ostanut sen melkein joka vuosi. Tänä vuonna olin vähän ajatellut, etten tuota hanki, kun ei tietääkseni ole lähipiirissä tai ystävien lapsissa enää partiolaisia. Mutta meidänpä ovella kävi niin reipas partiolaistyttö, että pakkohan se kalenteri oli ostaa. Tuli hyvä mieli molemmille!


Ja kalenteria kuvatessani huomasin, että tuohan onkin ihan oikea adventtikalenteri! Olin ihan unohtanut, että luukut alkavat jo ensimmäisestä adventtisunnuntaista. Saankin siis jo tänään avata muutaman luukun...

Toisena "kalenterina" osallistun Facebookin yhdessä neulontaryhmässä "kalenterisukkien" neulontaan. Joka aamu tulee pätkä ohjetta, joka neulotaan. Jouluna sitten on villasukat valmiina. Yllätys säilyy koko joulukuun ajan, kun koskaan ei tiedä millaista pintaa tai kuviota sukkiin tulee seuraavana päivänä. Lanka on jo etsitty valmiiksi, ja puikot ovat hollilla.

Olen taas viime tipassa miettinyt Helmeriinan joulukalenteria. Muutamana vuotena olen sellaisen nettiin tehnyt. Joskus se on ollut kotisivuilla ihan joulukalenterin näköinen, virtuaalisine luukkuineen. Luukuista sitten on joka päivä paljastunut jotain kivaa. Toisinaan joku tarjous tai ehkä arvonta, joskus ihan vain joku jouluinen miete. Viime vuonna "luukut" olivat vain päivityksiä Facebookissa joka aamu, samalla periaatteella. En ole ihan varma, kumpi systeemi on parempi. Toisaalta se kotisivulla oleva juttu on ehkä hienompi, mutta vaatiiko se ihmisiltä liikaa klikkailuja? Toisaalta se näkyisi niillekin, jotka eivät Facebookia käytä.

Onko sinulla tapana hankkia itsellesi joulukalenteri vielä näin aikuisenakin? Millainen on sinun suosikkikalenterisi? Ja toki saat kertoa mielipiteesi tuosta minun miettimästäni probleemasta, mihin tuon firman kalenterin tänä vuonna toteuttaisin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun jätät jäljen käynnistäsi!